Startpagina / Klachten
In het Zorgbedrijf werken we met heel wat medewerkers samen om onze bewoners een comfortabele zorg aan te bieden. Deze samenwerking vraagt veel overleg en vooral een positieve ingesteldheid. De stem van de bewoner en de familie is voor ons onmisbaar. Daarom houden we regelmatig gebruikersraden. Op deze raden kijken we samen of de werking goed verloopt en hoe we deze eventueel kunnen verbeteren. Ook met ons tevredenheidsonderzoek vragen we jullie om ons de goede en minder goede kanten van onze werking te vertellen.
Inspraak is voor ons belangrijk. Wij willen voor onze bewoners een echte thuis zijn. Wanneer je niet tevreden bent of een verbetervoorstel hebt, dan willen wij dit graag weten. Wij willen een klacht steeds onderzoeken en samen op zoek gaan naar een bevredigende oplossing.
Met een klacht kan je steeds terecht bij de betrokken dienst of bij de klachtencoördinator.
Klachten bij de klachtencoördinator worden bij voorkeur via het klachtenformulier (zie verder op deze pagina) ingevuld. Een klacht kan ook mondeling, telefonisch, via een brief en per mail worden bezorgd. Na ontvangst van jouw klacht krijg je een bevestiging dat we jouw klacht ontvangen hebben. De klacht wordt ook geregistreerd in een klachtenregister. Je klacht wordt onderzocht. Indien ontvankelijk, wordt een klachtenbehandelaar aangeduid om de klacht op te volgen. Binnen de 45 dagen word je op de hoogte gebracht van het resultaat van het klachtonderzoek.
Klachtencoördinator
Sleidinge-Dorp 43
9940 Evergem
09 210 30 70
Heb je onvoldoende gehoor bij ons dan kan je steeds terecht bij de Woonzorglijn 02 553 75 00 van de Vlaamse Overheid.
De Woonzorglijn geeft informatie, advies en behandelt klachten over residentiële ouderenzorgvoorzieningen. Bewoners, hun familie, vrienden of kennissen kunnen bij de Woonzorglijn terecht met allerhande vragen en klachten.
Via onderstaand reglement kun je de procedure raadplegen hoe de klachten binnen Zorgbedrijf Meetjesland worden opgevolgd.