Niet tevreden? Laat het ons weten!

Bij Zorgbedrijf Meetjesland werken we met veel medewerkers samen om onze bewoners de beste zorg te bieden. Hun stem is voor ons onmisbaar. Daarom houden we regelmatig gebruikersraden en familieavonden en voeren we tevredenheidsonderzoeken uit. Zo horen we graag de goede en minder goede ervaringen vanuit elke hoek.

Een klacht indienen

Jullie inspraak is belangrijk voor ons. Als je niet tevreden bent of een verbetervoorstel hebt, willen we dat graag weten. We onderzoeken elke klacht en zoeken samen naar een oplossing.

Je kan een klacht indienen via onze dienst kwaliteit of de klachtencoördinator.
Het klachtenformulier heeft onze voorkeur, maar je kan ook mondeling, telefonisch, per brief of e-mail een klacht indienen. Na ontvangst van je klacht ontvang je een bevestiging en wordt je klacht geregistreerd. Binnen 45 dagen hoor je van ons over de uitkomst.

Grensoverschrijdend gedrag

Grensoverschrijdend gedrag schendt persoonlijke of algemene waarden en normen en kan schade veroorzaken. Dit kan een oncomfortabel, onveilig of machteloos gevoel geven. Onze procedure treedt in actie zodra we op de hoogte worden gebracht van grensoverschrijdend gedrag. We streven naar een veilige meldcultuur en gemotiveerde, proportionele reacties.

Deze procedure is van toepassing op alle relaties binnen onze dienstverlening: tussen bewoners en medewerkers, onderling tussen bewoners, medewerkers onderling, en tussen medewerkers en familie of derden.

Meld grensoverschrijdend gedrag via het klachtenformulier op de website of spreek een teamcoach, coördinator of directeur aan.

Contactgegevens klachtencoördinator

Dienst kwaliteit
Sleidinge-Dorp 43
9940 Evergem
09 210 30 70
kwaliteit@zorgbedrijfmeetjesland.be

Goed om weten

Woonzorglijn van de Vlaamse Overheid

Als je bij ons onvoldoende gehoor vindt, kan je altijd terecht bij de Woonzorglijn van de Vlaamse Overheid op 02 553 75 00.

De Woonzorglijn biedt informatie, advies en behandelt klachten over woonzorgvoorzieningen. Bewoners, familie, vrienden en kennissen kunnen hier terecht met hun vragen en klachten.

Klachtenreglement Zorgbedrijf Meetjesland

Hieronder vind je de procedure voor het opvolgen van klachten binnen Zorgbedrijf Meetjesland.

Lees hier het klachtenreglement

Procedure Grensoverschrijdend Gedrag Zorgbedrijf Meetjesland

Lees via onderstaande bijlage hoe grensoverschrijdend gedrag binnen Zorgbedrijf Meetjesland wordt aangepakt.

Lees hier de procedure grensoverschrijdend gedrag