Zorgbedrijf e-mail mogelijks in je SPAM map

De laatste maanden is door onze diensten heel veel communicatie gedaan rond het Coronavirus en het welzijn van onze bewoners. We merken dat sommige van deze belangrijke mails bij jullie in de spam map terecht komen.

 

Je spam map, ongewenste mail of junk mail genoemd, is een map in je mailbox waar automatisch mails in worden geplaatst omdat ze aanzien worden als storende reclame of mogelijks zelfs onveilig.

Het systeem van ongewenste mail is in principe een heel goed systeem en houd je 'postvak in' vrij van storende mails.

 

Wat in deze map komt, wordt bepaald door je  je ongewenste mail komt, wordt bepaald door je e-maildienst (Telenet, Proximus, G-Mail,...) , of door jezelf. Als een e-maildienst merkt dat heel veel mails gestuurd worden vanuit het zelfde e-mail adres dan kan het gebeuren dat zij die afzender als meer onveilig gaan beschouwen. Daarnaast kunnen ook andere mensen die mails van het Zorgbedrijf ontvangen, deze mails als spam gaan markeren. Dit wordt soms gedaan omdat ze deze mails niet meer willen ontvangen.

 

Hoe meer mensen aangeven dat het Zorgbedrijf een SPAM zender is, hoe hoger onze SPAM score wordt bij verschillende e-maildiensten.

Wat kan je zelf doen?

  • Bekijk regelmatig je SPAM folder, of ongewenste mail;
  • Berichten die daarin staan, en die geen spam zijn, kan je dan zelf aanduiden als geen spam;
  • Hoe vaker je een bericht aanduidt als 'geen spam' hoe vlotter het volgende bericht van deze afzender mooi in je Inbox zal komen;
  • Voeg de afzender van de mails, b.v. communicatie@zorgbedrijfmeetjesland.be toe bij je contacten, dan komen deze mails normaal gezien niet meer in de spam;
  • Wil je geen mail meer ontvangen van het Zorgbedrijf, markeer ons dan niet als spam, maar laat het ons weten en wij verwijderen jou uit onze maillijsten.

Nieuw platform

Op dit ogenblik zijn we bezig met het opzetten van een nieuw communicatieplatform. Dit zal ons toelaten veel gerichter en betrouwbaarder te gaan communiceren via e-mail. Dit systeem wordt in de loop van januari 2021 voorgesteld. 

 

We houden je op de hoogte!

Nog meer info...

E-maildiensten klasseren dus automatisch uw inkomende e-mail als spam als die reclame of andere ongewenste inhoud bevat. Wat als dit verkeerd gaat? Berichten die door maildiensten als spam herkend worden, gaan automatisch naar een Spam- of Junk -folder. Tip. Maak de spamfolder niet zomaar blindelings leeg. Ga er af en toe snel door om te controleren of er geen belangrijke e-mails tussen zitten. Wat doet u als dat inderdaad het geval is?

 

Werkt altijd

Wat altijd en bij elke maildienst werkt, is de afzender van het bericht aan uw lijst met contacten of adresboek toevoegen. Zo zal de e-maildienst die berichten nooit meer als spam beschouwen.

 

Bij Gmail

Gmail zet spam in de folder Spam . Klik in de linker kolom op de knop Meer labels en vervolgens op Spam om de inhoud te zien. U kunt alle spamberichten zelf verwijderen, of wachten tot ze na 30 dagen automatisch gewist worden.

 

Als u de lijst doorneemt en toch een gewenste e-mail ziet, open die dan en klik bovenaan op de knop Geen spam . De mail wordt dan verplaatst naar uw inbox en toekomstige mails van die afzender worden niet meer als spam beschouwd. Let op! Oudere e-mails blijven gewoon in de spamfolder tot u elk apart als Geen spam aanduidt.

 

Om een afzender definitief toe te voegen aan uw lijst met vertrouwde contacten, opent u het bericht, klikt u rechtsboven op het afrolmenu Meer en kiest u de optie E-mail adres toevoegen aan de lijst met contacten .

 

Bij Outlook.com

Hier komt spam in de map Ongewenste e-mail terecht. Controleer ook hier af en toe die map. Berichten die er niet horen te staan, sleept u terug naar het Postvak IN of naar een andere map. U kunt ook met de rechtermuisknop klikken op het bericht en de optie Geen ongewenste e-mail kiezen.

 

Om een afzender toe te voegen aan uw lijst met vertrouwde contacten, opent u het bericht en klikt u op het e-mailadres van de afzender. In de rechterkolom drukt u op de knop met de drie puntjes en kiest u Toevoegen aan contactpersonen . Let op! Dan nog kunnen e-mails van die afzender soms als spam beschouwd worden. Om dit te vermijden, voegt u de afzender toe aan uw Veilige afzenders . Dat gebeurt via het tandwielicoontje rechts bovenaan, waar u Opties kiest. In de linker kolom kunt u bij Veilige afzenders een e-mailadres of een volledig domein (bv. bedrijf. com ) opgeven.

 

In de Outlook-software

Als u Outlook 2016 gebruikt , dan komt spam terecht in de map Ongewenste e-mail (tenzij hij vooraf al weg-gefilterd werd op de e-mailserver). Wilt u aangeven dat een bepaalde mail in die map geen spam is, open die dan en klik op het icoontje (mannetje met een stopteken) links onder de Verwijder -knop. Kies de optie Geen ongewenste e-mail . U kunt hier o.a. ook opgeven dat de afzender nooit geblokkeerd mag worden.

 

Bij webmail van uw provider

Daar volgt u in essentie dezelfde strategie: kijk de spamfolder na en duid onterecht gelabelde berichten aan (meestal met een aparte Geen spam -knop). Hoe meer u de spamfilter zo traint, hoe nauwkeuriger hij wordt. Wilt u echt zeker zijn, zet de afzender dan in uw lijst met contacten.