Bewonersbezoek

Vanaf 18 mei kan er terug beperkt bezoek toegelaten worden in onze woonzorgcentra en in de groepswoningen Senioren onder de Toren (Adegem en Kleit). Op deze pagina vind je een overzicht van de regels die gelden voor het bezoek en hoe je een bezoek kan reserveren.

De bezoekregels

  • De bewoner bepaalt of hij bezoek wil én wie er mag komen. Als hij geen keuze maakt, gaan we ervan uit dat de eerste contactpersoon de bezoeker zal zijn. Die persoon kan aan het WZC laten weten dat hij zijn 'bezoekrecht' overdraagt aan een andere persoon.
  • In een opstartfase, mag slechts één en steeds dezelfde bezoeker mag op bezoek komen.
  • In een opstartfase, kan elke bewoner één bezoek per week ontvangen, niet meer.
  • Reserveer op voorhand jouw bezoek via de knop 'Ga naar de reservatiepagina'. We vragen met aandrang en om iedere bewoner de kans op bezoek te geven, om slechts één bezoek per week in te plannen.
  • Bij bewoners met dementie en bedlegerige bewoners, zullen we individueel nagaan of bezoek, eventueel een ingekort bezoek, mogelijk en haalbaar is. Bij geïsoleerde bewoners of bewoners, die verblijven op de COVID-afdeling, kunnen we jammer genoeg geen bezoek toelaten
  • Elk bezoek duurt max. 30 minuten. Je biedt je 10 minuten op voorhand aan en volgt de wijzers richting de bezoekplaats.
  • Het bezoek gaat door op de aangeduide, gemeenschappelijke bezoekplaats (niet op de kamer).
  • Vóór het bezoek word je gevraagd een verklaring op eer af te leggen waarin je verklaart niet ziek te zijn, niet in de 14 dagen voorafgaand het bezoek positief getest te zijn op COVID-19 en geen symptomen van besmetting te hebben vertoond gedurende de 14 dagen voor het bezoek. De temperatuur van elke bezoeker wordt voor het bezoek gemeten. Het bezoek gaat niet door als de bezoeker meer dan 37,5°C koorts heeft. Als je over een printer beschikt, kan je hier alvast het document afdrukken en invullen. Er zullen ook blanco exemplaren aanwezig zijn aan elk onthaal.
Download
Verklaring op eer
Verklaring op eer.pdf
Adobe Acrobat document 149.3 KB
  • Hou rekening met onderstaande principes tijdens het bezoek en ook tijdens de verplaatsing naar het bezoek:
    • Hou een sociale afstand van 1,5 meter;
    • Draag een stoffen masker die je zelf meebrengt;
    • Pas nies- en handhygiëne toe. Er is alcoholgel aanwezig;
    • Raak de bewoner niet aan en hou voldoende afstand;
    • Geef zaken die je wil afgeven aan het personeel, niet aan de bewoner;
    • Er zal personeel aanwezig zijn om het bezoek te begeleiden
  • Dranken en eten zijn niet toegelaten bij het bezoek. Dieren meebrengen mag ook niet.

Hoe een bezoek reserveren?

We hebben voor jullie een reservatie pagina opgezet. Via deze pagina kan je op een eenvoudige manier een reservatie maken voor een bezoek. We vragen om dit zo veel mogelijk via deze weg te doen. Enkel bij grote problemen of bij gebrek aan een computer of smartphone kan u telefonisch reserveren via het onthaal van het woonzorgcentrum waar je familielid verblijft.

Hoe werkt de reservatiepagina?

1. Selecteer een locatie

Selecteer een locatie uit de lijst. De mogelijke keuzes zijn:

  • Pastorij Adegem
  • Pastorij Kleit
  • WZC Ter Leenen
  • WZC Ten Oudenvoorde
  • WZC Ter Hollebeke
  • WZC Ter Caele
  • WZC Warmhof

In dit voorbeeld is gekozen voor 'WZC Ter Leenen' in Deinze (Nevele). 

2. Selecteer een datum en een uur

Als je een locatie hebt gekozen, ga je verder naar beneden op de reserveringspagina. 

Selecteer nu een datum (1) en een uur (2).

Enkel de nog beschikbare bezoekmomenten zijn zichtbaar.

3. Vul de gevraagde contactgegevens in

Onder het blok van datum en uur, moet je nu nog enkele gegevens invullen.

  1. Je eigen voornaam en naam, je       e-mailadres en je telefoonnummer waarop je bereikbaar bent.
  2. Eventuele opmerkingen. Dit is geen verplicht veld, maar je kan hier iets extra meegeven.
  3. De voornaam en de naam van de bewoner die je wenst te bezoeken.
  4. Als alles ingevuld is, klik je op de knop 'Reserveren'

4. Je reservatie is gemaakt, we houden je op de hoogte

Na je reservatie krijg je een bevestiging via e-mail. Als je kan, neem je die mee als je op bezoek komt. 

 

Je zal van ons ook een herinneringsmail krijgen, 1 dag op voorhand en 2 uur op voorhand.

Kan je toch niet aanwezig zijn, moet je dit zo snel mogelijk melden aan het onthaal van je gekozen locatie. Je kan je afspraak trouwens ook zelf aanpassen door in de bevestigingsmail die je hebt ontvangen op de knop 'Reservering beheren' te klikken.

 

Je kan vervolgens:

  • Opnieuw plannen: Kies een nieuwe datum en tijd voor je afspraak, je huidige afspraak wordt geannuleerd
  • Reservering annuleren: Je huidige reservering wordt geannuleerd en opnieuw vrijgegeven

Hulp nodig bij reserveren?

Heb je technische hulp nodig bij het reserveren, dan mag je altijd contact opnemen met onze dienst informatica. We zijn binnen de kantooruren bereikbaar op de nummers 09 210 30 73 en 09 210 30 74.

 

Voor alle andere vragen over je reservatie neem je best contact op met het onthaal van je gekozen locatie.